E-handelslösning för telekommunikation
Orange Group har detaljhandel i 29 länder. Företaget driver världens största sömlösa röst- / datanätverk och erbjuder end-to-end-anslutningstjänster i mer än 220 länder och territorier.
Orange Group anlitar Euvic- konsulter för mjukvaruutvecklings- tjänster och DevOps och supporttjänster inom Orange. Utvecklingsteamen bestod av programmerare för Java, JavaScript, .NET, Angular, Python, React, HTML / CSS, PHP och C++. I varje team finns även Scrum-masters och ansvariga för mer traditionell projektimplementering (PRINCE2, PMI).
Orange använder just nu mer än 300 av Euvics IT-proffs: mjukvaruutvecklare, systemarkitekter, nätverksingenjörer, säkerhetsspecialister, affärsanalytiker, projektledare, DevOps, testare etc. Ett exempel är utvecklingen av deras e-handelsmiljö.
Utmaning
Att utveckla en flerkanalig e-handelsmiljö som kan ge försäljning och service till kunder med omnichannel via mobil, webb och andra säljkanaler.
Lösning
Hycom som är ett företag i Euvic koncernen ansvarade för att designa en e-handelslösning åt Oranges digitala transformation av deras omnichannel. Hycom började med att fokusera på mobilplattformen på grund av den överväldigande andelen mobilanvändning inom orange.pl-besökare. Nästa steg var att göra e-handelsprocessen sammanhängande och responsiv för att hantera den stora Orangeportföljen. Detta resulterar i en mer positiv användarupplevelse och gedigen infrastruktur.

Resultat
Leveransen består av flera olika B2C- och B2B-processer: Mobile Voice, Mobile Data, Fix Broadband och Knowledge Base. Leverans baserad på SAP C4 HANA (Hybris) plattform och har resulterat i en ökning på 300% av online försäljning.