Skräddarsydd digital upplevelseplattform gav snabba resultat
Utmaning
Onnibus stod med två system som inte samverkade med varandra. Onnibus hade ett behov av att slå ihop sina system så de fungerar sömlöst tillsammans. Dessutom ville man förbättra användarupplevelse, tillgänglighet, och som resultat öka försäljningen.
Lösning
För att lösa utmaningarna som Onnibus hade behövde vårt systerföretag Unity Group ta över dem befintlig plattformarna från tidigare leverantörer och säkerställa hög tillgänglighet för de affärskritiska systemen. Vi såg även till att omdesigna och och lansera nya digitala försäljningskanaler med en innovativ portal, mobilapp och POS-system.
För att exekvera lösningen hjälpte vi till med teknikrådgivning av befintlig plattform, roadmap för strategi och teknik samt vidareutveckling av webbplatserna i .Net.
Resultat
Efter leverans såg Onnibus ett snabbt resultat där onlineförsäljningen ökade med 18% inom de 3 första månaderna och samtidigt som man supporterade 183% fler rutter. Systemen är dessutom mer stabilia och man kan idag samla in och processa data på ett och samma ställe.

Unity Group visade återigen sin professionalism genom att leverera projektet i tid (med en kort deadline i åtanke) och närmade sig det med kreativiteten och lyhördheten hos en F1 -racerbil!
