IT Helpdesk

Vi hjälper dig med Helpdesk och support.

4 anledningar till att ta hjälp av oss

Enkelt att bibehålla tillgänglighet av Service

Euvic har över ett decennium av erfarenhet från leverans av högkvalitativ teknisk support till stora globala företag över hela världen. För oss är det naturligt och enkelt att implementera förändringar och förbättringar, inklusive tillhandahålla stödresurser inom IT-förvaltning för ert företag i samband med förändringar.

Lägre kostnad och förbättrad effektivitet

Outsourcad IT Helpdesk från Euvic ger dig en ekonomisk fördel. För nästan 50 procent av kostnaden mot vad leverantörer från Västeuropa eller USA tar betalt får du en IT Helpdesk med en högre servicenivå och effektivitet.

Tillgänglighet dygnet runt eller under kontorstider

Du kan utnyttja våra högkvalitativa IT-supporttjänster antingen dygnet runt eller under kontorstider, beroende på dina behov.

Ett IT-kompetenscenter. Enkel hantering och felsökning

Genom att tillhandahålla alla tre nivåer av support erbjuder vi oss att bli eran lokala kontaktpunkt för IT-support. Ett IT-kompetenscenter för ditt företag. Detta gör det enklare och snabbare att lösa eventuella IT-problem. Det blir även mer kostnadseffektivt för er att följa upp hela er IT-verksamhet och skapar en tydlig kontaktyta för era användare.

Vi erbjuder:

Verktyg vi använder

Ärendehantering mjukvara:

  • Microsoft Team Foundation Server, Track, JIRA, Sonar, Redmine, Bugzilla, Mantis, Jenkins.
  • MS SharePoint portal, self-service portal, knowledge base.

Telekom infrastruktur:

  • Dedikerade lokala telefonnummer, GSM/VoIP, Skype.

Vi anpassar oss även och arbetar i etablerade verktyg ni redan använder vid behov.

KPI:er och mätetal

För att mäta servicekvalitén arbetar vi intensivt med följande KPI’er för att förbättra den år efter år. Exempel på KPI som vi mäter:

  • Kundtillfredsställelse
  • Ärenden lösta vid första kontakt
  • Svarstider
  • Övergivna samtal

Tekniska supporttjänster

Vi tillhandahåller tekniska supporttjänster relaterade till:

  • EDI-bearbetning.
  • Hårdvarusupport
  • Arbetsplats, mobil och webapp-support och utveckling.
  • Nätverksanslutning
  • Databasservice

Så har vi hjälpt Ardent med deras IT-helpdesk:

Ardent

Ardent

Vi behövde en stabil partner som kunde ge oss omedelbara och kostnadseffektiva IT-helpdesktjänster över hela världen. Samtidigt ville vi att vår nya partner skulle kunna stödja våra nya digitala affärsinitiativ med sin breda kompetens, särskilt inom området för Microsoft-teknik och dess förmåga till snabb och flexibel åtgärd. I Euvic fann vi vår partner.

Läs mer

IT-INFRASTRUKTUR

Behöver du hjälp med en IT-helpdesk?
KONTAKTA OSS