Pressmeddelande: Euvic rekryterar hemvändare från Sillicon Valley

Euvic fortsätter sin ambitiösa tillväxtresa I Sverige. Efter att ha klarat av sin första tillväxtplan om att 100 MSEK 5 år är nu siktet inställt att omsätta 1 miljard i Norden till 2030.

“Det har aldrig varit roligareoch viktigareatt hjälpa företag öka sin produktivitet än nu, och med den senaste årens acceleration av digitaliseringen är möjligheten större än någonsin. Euvic Sverige växte med 80 % förra året vilket är ett tecken att vi bygger bra digitala produkter för våra kunder, säger Andreas Södermark, Group CEO för Euvic Norden.

För att accelerera resan mot miljarden I Norden rekryterar nu Euvic Henrik Hussfelt som tidigare jobbat som Head of Enginering I Sillicon Valley Proxy, en global aktör inom identitetshantering. Givet att Euvic hjälper företag med allt från datainsamling via IoT för att optimera busstrafik till automation av affärsprocesser end-to-end för att hjälpa företag att öka sin lönsamhet, så kommer Henriks erfarenhet väl till pass.

Henriks erfarenhet av att bygga utvecklingsteam I värdklass och digitala produkter för en global marknad kommer vara mycket värdefull för våra kunder I deras digitala resa. Utöver hans mycket höga kompetens är hans ödmjukhet och kundfokus något som passar väl in I Euvics Goodpeoplefokus”, fortsätter Andreas Södermark.

Henrik Hussfelt själv om utmaningen, “jag har aktivt sökt ett företag med ambition om en häftig tillväxtresa med fokus att skapa bra digitala produkter. Av alla företag jag har träffat är Euvics fokus kundvärde och ambitiösa tillväxtmål I egen klass och jag ser fram emot att bidra till att skapa en av Nordens bästa digitala partners”.

Kontaktuppgifter:

Andreas Södermark, Group CEO för Euvic Norden.

Telefon: +46 703 042 855

Mail:  andreas.sodermark@euvic.se