BizTalk-plattform med BRIDGE-lösning
Utmaning
Euvic har sedan tidigare gett support och utvecklat Pernod Ricards BizTalk-baserade BRIDGE-lösning (BizTalk Realtime Integration Data Global Exchange) som möjliggör utbyte av dokument mellan filialer och externa parter världen över. Lösningen togs fram 2012 när Euvic utvidgade funktionaliteten för BizTalk. Första steget togs i Frankrike genom att lägga till en pan-European-modul för utbyte av data med kodnamnet BRIDGE. Året efter anslöt Pernod Ricards resterande filialer till systemet. Euvic har sedan dess levererat omfattande BizTalk-relaterade IT-supporttjänster.
Efter ett par års användande av Bridge-lösningen hade man växt ur lösningen som inte var tillräckligt effektiv längre. Man behövde en skräddarsydd lösning med syfte att ge mer exakta felanmälningar och en mer flexibel hantering för notifiering och hanteringen.
Lösningen
iTrack, ett nytt verktyg som designats tillsammans med Pernod Ricard och utvecklats av Euvic har möjliggjort en bättre hantering av felanmärkningar med hjälp av funktioner som:
Snabb tillgång till detaljer om felanmälningar.
Förmågan att lägga till ett nytt fel via en Web-service eller API
System för användarhantering
Ett meddelandesystem med en mottagarlista som kan konfigureras med givna och förutbestämda kriterier.
Full synlighet och sökbarhet över vilka flöden som körs på BRIDGE

Digital transformation räcker inte- Så här vinner du under 2020-talet
Reslutat
Samarbetet resulterade i bättre felhantering, flöden och meddelanden. Tiden som support-teamet tidigare behövt för att hantera fel på plattformen har minskat med 50 procent, tack vare iTrack.

iTrack ger oss inte bara statistik över BRIDGE-plattformen utan även ett realtidsflöde av spårningsinformation som visar sig har varit värdefull för våra integrationsteam. Det har förvandlat vårt sätt att arbeta och det har förenklat livet otroligt mycket. Efter flera år av samarbete har Euvic bevisat sig vara en mycket pålitlig och kompetent IT-partner för oss.
