Handel

Ingen har missat de senaste årens stora utmaningar för den fysiska handeln. Den garanterade tillväxten är över och allt mer försäljning flyttar digitalt, tomma lokaler är en allt vanligare syn på köpcentra runt om i Sverige och i USA stängs över 25 stycken köpcentrum – per dag. Samtidigt växer e-handel med nästan 15 % årligen och trenden är tydlig att företag, både återförsäljare, varumärken och grossister behöver äga sin egen försäljningskanal digitalt. Vi hjälper hundratals företag med dessa utmaningar genom att erbjuda:

En kostnadseffektiv leverans

Med vår erfarenhet och samarbeten med industriexperter som Omniarch, kommer förmågan att prioritera så att ni får mer värde för pengarna. Med våra utvecklare baserade i Polen kan ni skala ert team kostnadseffektivt efter behov vare sig det är inför blackfriday eller en ny och het sommarkampanj.

Digitala lösningar som fungerar

Euvic täcker hela processen och säkerställer att ni får en helhetslösning som passar just er affär. Från kravställning till hjälp med system för optimering av trafik och konvertering.

Flexibel och snabba leveranser

Med goda processer och bra personal kan vi vara både snabba och flexibla vilket nu är viktigare än någonsin. Slipp långa förstudier och komplicerade projekt, kom igång med er digitala försäljning direkt.

Utmaningar vi ser inom handel:

Organisation formad för E-handel

En av de stora utmaningarna för E-handel är hur man ska utforma sin organisation. Att få IT och resten av verksamheten på samma sida är inte alltid det lättaste men det är högst nödvändigt. Vi anser att ett viktigt steg för att utforma organisationen för E-handel är att inte jobba i silos. Att stärka samarbetet mellan sälj, marknad, IT och att ha en produktägare som förstår teknik tillräckligt bra för att veta vad som är möjligt, är viktigt. Vi vet hur man blir en bra beställare, vem som har ansvar för vad och hur man lättast får IT och affär att jobba tillsammans.

Har du koll på dina hygienfaktorer?

Att ha koll på dina hygienfaktorer är ett måste. Vad är det dina kunder faktiskt efterfrågar? Alla kunder vill köpa din produkt på ett sätt som passar just dem. Därför är det av stor vikt att det finns ett flertal alternativ för leverans, betalning och även hur du som kund kan returnera din produkt. Du måste även ha en e-handel som är enkel att förstå, vad är det ni säljer och ett sömlöst flöde hela vägen till check-out eller fysisk butik. Finns det en begränsning här som försvårar processen att köpa och lämna tillbaka en produkt finns risken att du tappar kunder.

Hur man jobbar med data?

På resan mot nöjda kunder är förståelsen för kundernas beteenden en högst avgörande faktor.  När man har den förståelsen kan man kommunicera och anpassa sin handel på rätt sätt och  i linje med GDPR. Att samla in och analysera data om kunder och deras köpbeteenden är avgörande för att kunna möta deras behov och i sin tur skapa en lyckad butik. Därav vikten med ett bra CRM-system. Data hjälper också till att förutse vilka produkter eller material som behövs köpas in samt ger dig insikter om nya potentiella marknader.

Hur blir min E-handel lönsam?

Det finns inte en lösning till hur du skapar en mer lönsam e-handel, utan det är en kombination av många element och om du effektivt kan få de här elementen att jobba ihop med varandra. När du har koll på dina hygienfaktorer och börjat analysera din data kan du börja effektivisera era processer och affärsutveckling. Se vilka områden eller länder som säljer mest och skala upp eller ner marknadsföring och försäljningsarbetet. Använd data för att förutspå nästa säsongs hetaste varor sedan se till att alltid ha dem i lager och öka marginalen på de produkterna. Den fysiska handeln finns fortfarande med i spelplanen, att få det digitala att samverka med de fysiska butikerna kommer skapa ytterligare lönsamhet och mer användbar data.

Euvic-perspektiv

Genom att välja en partner som Euvic för exekveringen av sin backlog och roadmap ger dessutom tillgång till erfarenheter från hela Europa. Med vår stora pool av systemutvecklare kan vi bygga allt som du kan tänkas behöva till ditt företag. Vi lägger stor vikt vid att våra kunder ska vara nöjda. Därför erbjuder vi Nöjd-Kund-Garanti vilket innebär att du får pengarna tillbaka om den definierade leveransen inte håller vad vi har lovat. Långvariga kundrelationer, där du kan känna dig trygg med att få ett högkvalitativt resultat, är något vi alltid strävar efter.

Framgångssagor inom handel

Partnerskap och certifieringar:

Andra har läst