⟶Läs mer
Euvic har tillsammans med Inriver genomfört tre olika projekt. Sammanfattat har Inriver implementerat en rad innovationer för att förbättra användarhantering och produktinnehållsdistribution.
Tillsammans med Euvics team tog man fram en lösning där bland annat sex automatstyrda fordon levererar gods mellan mer än 40 logistikpunkter på en några hundra meter lång bana.
Genom ett skräddarsytt Manufacturing Execution System (MES), utvecklat av Euvics team, kunde Hilton Foods effektivisera hanteringen av över 200 produktionslinjer.
Immunovia AB behövde förstärka sin utvecklings kapacitet för att upptäcka cancer och effektivisera laboratorieprocesser. Med hjälp av Euvic-teamet utvecklades front-end-applikationer och molnbaserad programvara.
Euvic har tillsammans med Vivium byggt en unik digital, molnbaserad helhetsplattform för samtliga centrala aktörer inom vården; Vårdgivare, bemanningsföretag och personal.
Tillsammans har vi byggt ett kraftfullt verksamhetsstöd i from av en applikation med funktioner som underlättar och effektiviserar arbetet för sälj, marknad och slutligen kund.
Tillsammans har vi skapat en ny digital försäljnings-plattform för B2B med smarta lösningar och funktioner. Allt för att hjälpa FF-kakel nå sina mål om att bli en nationell leverantör av kakel och för att fortsätta hålla sig konkurrenskraftiga.
OnniBus.com är en ledande operatör för stadsbussar i Finland och erbjuder två olika servicekoncept: Onnibus.com och OnniBus FLEX. Onnibus stod med två system som inte samverkade med varandra. Samarbetet resulterade i en skräddarsydd digital upplevelseplattform som gav snabba resultat.
Som branschledare är IKEA skyldiga att tillhandahålla innovativa lösningar. Det räcker inte med bra beprövade alternativ, man måste vara innovativ för att vara steget före konkurrenterna och för att kunna överraska kunder på ett positivt sätt. För att göra detta startade man projektet Interactive Point of Sales (IPS).
Tillsammans med Speednet har Euvic byggt ett webbsystem för ett av de största internationella telekombolagen.
Skärgårdstjänsten är svaret på de utmaningar som finns med att leva ute i skärgården. Med ett heltäckande tillvägagångssätt, där vi undersökt användaren och deras problem har vi kunnat skapa ett verktyg som är skräddarsydda för deras behov och även säkerställer användarvänligheten.
En holistisk lösning för hela leveranskedjan. Plattformen hanteras från en oberoende ledningspanel av anställda och logistiker i Janta-teamet. Plattformen är direkt relaterad till två applikationer.
Wsportsmedia vill vara det digitala hemmet för skidåkare och fans. Målet var att bygga en övergripande plattform som kombinerade fyra redan befintliga hemsidor. Dessa fyra hemsidor är på olika språk.
Fit4livings utgångspunkt var en äldre applikation som inte var anpassad till företagets tillväxt. Lösningen är Coach Buddy, en ny applikation som fokuserar på att utföra övningarna på rätt sätt, med fokus på säkerhet. Coach Buddy har designats för att användas av både klienter och tränare.
Intranätet är fokuserat på HR-relaterade FAQ samt exempel på lönespecar med tydliga förklaringar. Interna jobb synliggörs tydligt likaså information om kurser, där Tempest har fått ett enkelt automatiskt anmälningsflöde och mycket annat.
Lösningen på Frank Porters utmaningar blev en ny uppdaterad plattform. Euvics team förbättrade integrationen, designen samt optimerade hastigheten.
Från början hade man ett antal personer som manuellt satt och ringde runt för att hitta vikarier men man har nu gått till ett automatisk system som matchar vikarier med rätt skolor.
Ny portal där AI automatiserar anbudsprocessen och demokratiserar offentlig upphandling. Lösningen bygger på att samla in och analysera upphandlingsdokument med hjälp av AI och ML.
Euvic har hjälpt eBilet bygga ett effektivt och unikt biljettförsäljningssystem. Systemet består av tre separata delar. eBilet Portal, eBilet Shop och eBilet-appen där alla delar fungerar i Azure Cloud.
Mobilapplikation för kundservice med Common API-tjänster. Utvecklat med SCRUM och DevOps. Resulterade i stor kostnadssänkning för kundservice.
Mobil bank- och försäkringsplattform med funktioner som överföringar, kontotjänster, sparande och lån. Samt generera erbjudande, policyköp, bonusbetalningar och express överföringar ökade Pop Pankkis försäljning med 20 procent.
Systemet är rankat som den sjunde snabbaste webbapplikationen i Tyskland. Hycom som är en del av Euvic- koncernen har levererat en omnichannel- och e-handelsplattform till T-mobile
Talent Software, en tekniskt modern Saas-plattform byggd i molnet (Azure). Plattformen möjliggör en automatiserad rekryteringsprocess och smartare rekrytering.
Wessberg och Terneborg ville rikta sig mot en mer lyxigare marknad med tydligt fokus på eleganta skräddarsydda lösningar. Den nya grafiska profilen och kommunikationen skulle gå ifrån fokus på bygg och mer fokus på unik design och arkitektur.
Med den nya applikationen kan Set Up genomföra sina inspektioner digitalt via appen. Med alla nya funktioner finns en tydlig struktur och inrapporteringen är betydligt smidigare, tidseffektiv och risken för felaktigheter har minskat.
Med Euvics hjälp kan PayGround erbjuda Europeiska myndigheter, postföretag och logistikbolag en mer effektiv betalningsprocess för Import-tull och moms när konsumenten beställer varor utanför Europa.
Ny GUI för SQL client med Förbättrad säkerhet, automatiserad distribution och omkonfigurering. Möjlighet att öka kundbasen och övervakade instanser, aktivera supportagent utan expert SQL-kunskap för att ändra konfiguration.
HyCom, ett företag inom Euvic-koncernen har utvecklat en flerkanalig e-handelsmiljö som kan ge försäljning och service till kunder med omnichannel via mobil, webb och andra säljkanaler.
Med hjälp av migrationen från Visual Basic 6 till Visual Basic .Net behåller Swedbank en modern teknik i sina huvudapplikationer. Samarbetet med Euvic resulterade i att Swedbank gick från 150 till 40 mantimmar i underhåll.
Euvics verktyg på BRIDGE-plattformen tillåter bland annat Pernod Ricard en snabb tillgång till detaljer om felanmälningar, förmåga att lägga till nya fel via en webbsevice eller API med full synlighet och sökbarhet.
Gamla och instabila legacys-system migrerades till molnet. Vilket ligger som grund för utvecklingen av en digital bussportal med noll driftstopp och få tekniska problem.
Efter implementeringen av budgeterings- och rapporteringssystemet lägger de anställda vid Fortis Banks kontrollavdelning mindre tid att ändra redan definierade rapporter och deras distribution. Därför kan de fokusera på att tillgodose företagets behov när det gäller rapportering på nya mer effektiva sätt.
Bufab är en ledande Supply Chain Partner som erbjuder tjänster till industrin över hela världen. I tjänsterna hittar du lösningar inom tillverkning, kvalitet, sourcing och logistik.
Enkel och kostnadseffektiv IT-support för Microsoft-lösningar med första och andra linjen support dygnet runt.